Badani marketingowe- jak i dla kogo?

ch się na przykład obsługą klienta. Do takich zadań należy także działalność tajemniczego klienta, który udaje zainteresowanie określonym produktem czy usługą. Taki mystery shopping jest bardzo popularny szczególnie w takich b

Badani marketingowe- jak i dla kogo?

Nowoczesne metody kontroli pracowników

Wraz z rozwojem różnych dziedzin takich, jak marketing czy informatyka pojawiają się coraz to nowe metody kontroli pracowników zajmujących się na przykład obsługą klienta. Do takich zadań należy także działalność tajemniczego klienta, który udaje zainteresowanie określonym produktem czy usługą.

Taki mystery shopping jest bardzo popularny szczególnie w takich branżach, jak lokale gastronomiczne czy sprzedaż ubrań i obuwia. Nie da się ukryć, że jest to naprawdę skuteczna metoda pozwalająca na sprawdzenie, czy pracownik pracuje z pełnym zaangażowaniem. Badania mystery pozwalają na wyznaczenie nowych celów i strategii marketingowych firm, więc są niezwykle chętnie wybierane przez pracodawców.


Jak sprawdzić pracę załogi?

W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszy się sprawdzanie pracowników za pomocą niekonwencjonalnych metod. W związku z tym, że tradycyjne kontrole przestały przynosić oczekiwane rezultaty, coraz częściej pracodawca czy właściciel firmy decyduje się na zatrudnienie tak zwanego tajemniczego klienta. Jego zadaniem jest przede wszystkim korzystanie z usług w taki sam sposób, jak tradycyjny klient.

Na tej podstawie można wydać opinię co do jakości świadczonych usług przez pracowników zatrudnionych na przykład w sklepie czy w przychodni. Taki mystery shopping w ostatnich latach stał się naprawdę bardzo popularny i chętnie wybierany przez pracodawców jako najbardziej skuteczna metoda sprawdzenia, jak pracownicy spełniają swoje obowiązki.


Kwestia tajemniczego klienta z Wikipedii

Punktem wyjścia badań mystery shopping jest funkcjonowanie w firmie tzw. Standardów Obsługi Klienta, czyli zbioru zasad, którymi pracownicy powinni się kierować w rozmowach z klientami. Mystery Shopping jest metodą sprawdzania, w jakim stopniu standardy są przez pracowników realizowane w codziennej pracy.

Zadanie najczęściej polega na ?udaniu się na zakupy? i opisaniu doświadczeń z wizyty w uprzednio przygotowanych kwestionariuszach. W szczególności ocenie poddaje się: wygląd placówek, prezentację produktów, obsługę klienta i mechanizmy budowania lojalności klienta. Badana firma otrzymuje raport z wynikami punktowymi, zależnymi od braku lub wystąpienia określonych sytuacji.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping



© 2019 http://refluks.net.pl/